יומן צריכה: ביסלי אנונימי

פורסם ב:

מכרי ומוקירי מכירים את האובססיה הקלה שלי עם מוצרי צריכה, עם דגש על משקאות קלים, ואולי חלקם כבר שמע את ה-rant הקבוע שלי על שלושת דורות הביסלי בארץ ישראל. לכן החלטתי לחנוך כאן בבלוג פינה בנושאי חטיפים, משקאות, ושאר פרפראות של חברתנו הצרכנית, כפי שכבר כיכבו כאן בבלוג, שלא להזכיר את הבלוג הקודם.

לכבוד הפתיחה החגיגית של הפינה, אני אחזור לביסלי, שביחד עם הבמבה מהווה אבן יסוד בעולם החטיפים הישראלי, וגאווה לאומית לא קטנה. אמנם אני נשאר נאמן לעקרון שלי שאף טעם של ביסלי מהדור השלישי, כלומר אלה הבאים והולכים לאורך השנים האחרונות, לא ממש מסוגל להחזיק יותר מכמה חודשים עד שמואסים בו. והדור השני של הביסלי – הטאקו והשום-בצל – נקבר בטרם עת למרות יתרונותיו הברורים. ובכל זאת, אני מרגיש מחויב לדגום כל טעם תקופתי שאסם דוחפת במורד גרונינו.

BisliIncognito

אז אחרי טעמי שווארמה וקטשופ, מנגל וחריף, באסם התחילו להתייאש. נגמרו להם הטעמים האיקוניים, הסטריאוטיפיים. הם לא יכולים להתחיל להוציא ביסלי בטעמי “כבד קצוץ” או “ביף בורגיניון”, אבל מהנדסי המזון הנמרצים שלהם ממשיכים לזרוק תבלינים, משפרי טעם ותערובות אקלקטיות של חומרים כימיים אל תוך קדרת הביסלי המהבילה. אז אנשי השיווק צריכים לשבת ולשים תווית על המוצר, ולפעמים, מה לעשות, גם לאנשי המיתוג והמכירות הטובים ביותר יש ימים רעים. וכך אנחנו מקבלים ביסלי… ללא טעם. כלומר, עם טעם, אבל בלי תווית, בלי אף שם. והרי השם הוא זה שמגדיר את הטעם, כן? זה לא שיש קשר כלשהו בין ביסלי פלאפל לבין פלאפל. אז כן, יש איזו תחרות אינפנטילית של להתקשר ולהציע להם שם, אבל בסופו של דבר, זה ביסלי בטעם “תעשייתי”. לא “בטעם תעשייתי”, אלא בטעם “תעשייתי”. נוט דאט דר’ז אנית’ינג רונג ויז דאט. ((ובהערת אגב לשונית, אני תעתקתי כאן את ה-th האנגלי בשלוש דרכים שונות, בהתאם לצליל השונה שלהם. אני מרוצה מעצמי.)) 

ומה בנוגע לטעם עצמו? נתחיל דווקא מהחשוב יותר – הצורה. כבר זועזעתי לפני שבוע-שבועיים כשנתקלתי בחיקוי-ביסלי שהעז למכור טעמים שונים באותה צורה, וברור לכל שזה חילול קודש ובלבול של הציבור. עם הביסלי הנוכחי, אני חושב שאסם פספסו הזדמנות לנסות להנדס ביסלי בצורת סימני שאלה, והלכו דווקא על משולש פשוט, שהיא צורה שהתעלמו ממנה עד כה, וחבל. הטעם? הטעם הוא טעם של ביסלי, כן? בצק מטוגן והרבה שמן, ותערובת תבלינים סמיכה מכדי להבחין במרכיביה. אבל לא רע. לא רע בכלל.

BisliIncognito_Triangle


פורסם ב:

by

Comments

12 תגובות על “יומן צריכה: ביסלי אנונימי”

  1. תמונת פרופיל של TalSh

    @lisardggY וואו, זה נראה נורא. :)

  2. תמונת פרופיל של a_Daydreamer
    a_Daydreamer

    @lisardggY האמת שזה סמלי, היות וגם ככה השם של הטעם הוא די שרירותי ושולי, "פלאפל" לא ממש קשור לפלאפל, ומה לעזאזל ההבדל בין גריל וברביקיו?י

    1. תמונת פרופיל של lisardggY

      @a_Daydreamer בדיוק ערכתי והוספתי תיקונים קלים, כולל התייחסות ספציפית לשרירותיות של הפלאפל. :)

      1. תמונת פרופיל של a_Daydreamer
        a_Daydreamer

        @lisardggY משעשע. הם בעצם מודים שוואלה, אנחנו מכינים לכם כל מני זבלים תעשייתיים ולא היה לנו כוח לחשוב על שם לזה

        1. תמונת פרופיל של lisardggY

          @a_Daydreamer בלי בושה לחלוטין. אבל אני אוהב את זה ככה. הסיבה שאני אוהב קולה היא שהיא לא מתיימרת להיות "מיץ X", עם קשר לפרי אמיתי.

  3. תמונת פרופיל של adigi
    adigi

    @lisardggY שכחת לציין את הביסלי בטעם "מזרחי", שאין ספק שהוא הטעם הכי פחות מוגדר מכולם

  4. תמונת פרופיל של אביב

    בהצצה ראשונה בתמונה הייתי בטוחה שמדובר בטעות הדפסה מזעזעת שהגיעה איכשהו למדפים (בסגנון "ראה עמוד XX"), אבל לא – זו החלטה שיווקית. בחיי שאני לא יודעת מה עדיף.
    ואם כבר לשם אין קשר לטעם, למה להתאמץ עם שמות שמגיעים מהעולם הזה? כמו שקרטיב דובדבן הוא קרטיב אדום, ביסלי ??? הוא ביסלי משולשים!

  5. תמונת פרופיל של ליאור צור

    אנצל את ההקשר לפרסום עצמי חסר בושה של הקומיקס שעשיתי בנושא:
    איך נוצר הספרינג בטעם תפוח-רימונים.
    http://www.flickr.com/photos/misquote/3234584648/

  6. […] כתבתי על ביסלי בעבר, כי אני חושב שהוא דוגמה נפלאה לבנייה של מותג. יש לך […]

  7. תמונת פרופיל של anonymous moose
    anonymous moose

    "אני אוהב את זה ככה. הסיבה שאני אוהב קולה היא שהיא לא מתיימרת להיות “מיץ X”, עם קשר לפרי אמיתי."
     
    באיחור אופנתי: אתה סוטה ענק. זה אפילו לא פוסט-מודרניזם קולינרי, זה פשוט… זה מזכיר לי משטרים אפלים. מי זה היה שדיבר על "אותנטיות"? בארת אולי? אז אתה עושה פטישיזציה של המלאכותי , ואתה נרתע מסימולקרות? במהלך הגליאני, המלאכותי הופך אצלך לאותנטי, כי הוא אינו סימולקרה של שום דבר, אלא מייצג של עצמו בלבד? הרי ביסלי בצורת סימני שאלה הוא באמת לא מייצג שום דבר, עלי להודות. ועדיין, החיפוש של האותנטי-המלאכותי… תגיד, אתה מאלה שחולמים בלילות על דיפ-פרייד אוריאוז? כן, אה? כמו שאמרתי: משטרים אפלים. זה אפילו לא אותנטי, זה סתם שיט (אבל בטח טעים רצח.)
     
    זה קצת מזכיר לי את הפרק השני בסדרה של צ'רלי ברוקר, "Black Mirror". ראית במקרה? מאד מומלץ, ומאד קשור לפוסט הזה.

  8. […] אני, בתורי, כבר זמן רב (מאז שנתקלתי בפלא המוצרי שהוא הביסלי האנונימי) חושב שאסם צריכים למכור חבילות-מסיבה של ביסלי, שלוש […]

  9. תמונת פרופיל של ביסלי
    ביסלי

    לא הבנתי מה ההתרגשות – כולה ביסלי!!!