חדש הוא הישן החדש

פורסם ב:

למי שעדיין לא הספיק להתרגל ל-Web 2.0, להלן פרסומת שנתקלתי בה היום:

web3.0

מילא ההנחה המובלעת ש-2.0 זה כבר מיושן, ו-3.0 זה מודרני (שהיא בעצמה, לדעתי, מילה קצת מיושנת). יש לנו כאן עוד שני אלמנטים חיננים.

הראשון הוא הפס מימין עם אותה סיסמה אלמותית, “brand new”. זה טוב. זה חדש. זה יותר חדש ממה שיש לך עכשיו, לכן הוא טוב יותר. חדש יותר. חדש. חדש!

השני הוא השם של המוצר עצמו – Ux Potion. המסר של הפרסומות הוא של מודרניות, חדשנות, חידוש – אבל המוצר עצמו קיבל שם ישן, ארכאי. שיקוי-פלא, בבקבוקון זכוכית מסורתי, ועיצוב גראפי בצבעים אורגניים, חום וירוק. לא ממש מסתדר עם הדימוי.

מאחורי הפרסומת, אגב, מסתתרת חברה עיצוב ממשק משתמש בשם momentum design labs (כן, לחצתי על הפרסומת. הכנסתי לגוגל עוד איזה סנט או שניים), שהעמוד שלה דווקא מעוצב momentumבסגנון הרבה יותר מודרני – מינימליסטי, בצבעי לבן וכחול, פונט עגלגל בלי אותיות ראשיות, לוגו עם משחקי שקיפויות – כל מה שאפשר לצפות מעיצוב Web2.0. רק חסר אפקט השתקפות-ברצפה-רטובה.

והמוצר המפורסם? אותו Ux Potion מודרני, קלאסי, חדשני, מסורתי, איפשהו בין Web 3.0 לרומנטיקה של המאה ה-19? איך הוא משתלב במומנטום הזה?

הוא לא מופיע בכלל באתר.


פורסם ב:

by

Comments

2 תגובות על “חדש הוא הישן החדש”

  1. תמונת פרופיל של דובי

    אתה לא מבין, כל מהפכת הווב 3.0 היא השקיפות המוחלטת של הממשק – המשתמש לא ירגיש את הממשק בכלל. והאתר של מומנטום מדגים את זה נפלא: אתה בכלל לא *רואה* את התוכנה שהם משווקים, כי היא שקופה לגמרי. רק מפתחי אינטרנט מבריקים יכולים לראות אותה. קוראים לזה "ממשקי המלך החדשים".

  2. תמונת פרופיל של עידוק

    זה כמו עם מספר הלהבים בסכיני הגילוח. "Web 3.0 — Now with 50% more web!"