טוויטר עברי גאה

לפני כמה זמן התחלתי לשים לב שכל מיני אנשים חותמים את ההודעות שלהם בטוויטר ב-י’ תלושה. יש כאלה שבחרו דווקא ב-ץ’ סופית. המהדרין שמים תו יוניקוד בלתי נראה לפני סימני פיסוק. כל הדברים האלה נועדו לגרום לטוויטר להציג טקסט עברי מעומד בצורה נורמלית, עם סימני פיסוק בכיוון הנכון.

מכיוון שגם ככה הפתרונות הללו עוזרים בעיקר לאנשים שקוראים טוויטים באתר עצמו ולא דרך אפליקציות, חשבתי שפתרון הרבה יותר פשוט, שלא דורש כתיבת כל טוויט בהתאם, יהיה סקריפט של גריזמאנקי שהופך פשוט את הכיוון של הטקסט אם הוא בעברית, ואז העימוד מסתדר בעצמו בלי להוסיף תווים שרירותיים או האקינג של היוניקוד.

הלוגיקה פשוטה: הסקריפט רץ על כל הטוויטים בעמוד וסופר לכל אחד את התווים הלטיניים, העבריים והערביים. אם יש יותר תווים עבריים וערביים, הטוויט מהופך. אם לא – לא. הרעיון נלקח מפלאג-אין ישן לוורדפרס של תום סלע.

להתקנה, ניתן להוריד את הסקריפט מאתר UserScripts.org. הוא נבדק על כרום (גרסת Dev אחרונה, לא נבדק עדיין על הגרסא היציבה) ופיירפוקס 3.5.

בינתיים נעזרתי בשירותי בקרת האיכות המצוינת של רועי, אבל אני אשמח לשמוע חוות דעת והצעות נוספות לשיפורים.

עדכונים

  • 1.0

* גרסא ראשונית

  • 20/12/2009 – 1.1

* כיווני הטקסט של שורת התאריך ופעולות התגובה/רהטוויט תוקנו, והם אחידים לטוויטים בכל השפות.
+ אזכורי שמות (@Mentions) לא נספרים במניין התווים, כדי לא להטות לטובת האנגלית.
* תוקן באג שגרם לשם המצייץ להתחלף בתגובות עם מושא התגובה.

Comments

3 תגובות על “טוויטר עברי גאה”

  1. תמונת פרופיל של רועי שהגיע אחר-כך

    מה, גם פה זה רק אני?
    העניין הזה של הצורך ברענון העמוד כדי שהסקריפט (אגב, יש מינוח עברי ל"סקריפט"?) יתפוס גם טוויטים שצויצו לאחר שנכנסתי לאתר מתחיל להיות מציק. אי אפשר להורות לסקריפט לבצע רענון אוטומטי כאשר אני מקליק על השורה X new tweets, או משהו מעין זה?

  2. תמונת פרופיל של אבנר קשתן

    יש לי כמה רעיונות על איך לתפוס את הקליק (בין אם על טוויטים חדשים, או על ישנים בכפתור ה-More). יכנס לגרסא הבאה, בימים הקרובים.

  3. תמונת פרופיל של אודי
    אודי

    חדשות טובות:  הסקריפט עובד עכשיו גם ב-Google Chrome!
    ראה: http://blog.chromium.org/2010/02/40000-more-extensions.html
    אודי