פינת הקידום העצמי: אייקון 2015

פורסם ב:

כן כן, הנה מגיע לו הזמן הזה בשנה. מחג לחג, אנחנו מתקרבים לחג המרכזי של תשרי – פסטיבל אייקון, שנערך בחול המועד סוכות במתחם הסינמטק ועירוני א’ בת”א. מכירת הכרטיסים התחילה, אז זה הזמן להזכיר את האירועים שלי – שלושה מהם, השנה, שיא אישי – ולקרוא לכם לבוא ולהקשיב ולהשתתף ולהגיד להנחלת הפסטיבל שאני, ואני בלבד, הסיבה הראשית והיחידה שלכם להגיע. או משהו.

פסטיבל אייקון 2015

השנה הדגש שלי הוא פחות ספרותי ויותר בצד של משחקי התפקידים, שלא מקבלים מסורתית המון הרצאות פרונטליות בנושא מעבר למשחקים עצמם, וחבל. וספציפית, אני מתמקד בחלקם של השחקנים במשחקי תפקידים, לעומת תפקידו של המנחה – לא כי הוא לא חושב, אלא כי תפקידו של המנחה זוכה להרבה יותר התייחסות בספרות, בדיונים ובאינטרנט, ויש רבים שרואים בשחקנים משתתפים פסיביים יחסית, taken along for a ride. אני לא מסכים עם זה, ובמיטב המסורת, אם אתה רוצה לשמוע דברים שמעניינים אותך, אתה צריך לבוא ולדבר עליהם.

מכיוון שהטקסטים בתוכניה כבר עברו תחת ידיו האמונות של רמי, עורך התוכן של הכנס, אני פשוט אביא את התקצירים כמו שהם.

בשביל מי המשחק הזה בכלל?

יום ד’, 30 לספטמבר, 14:00

שחקני תפקידים ברור לנו למה הדמויות שלנו יוצאות להרפתקאות – כסף, תהילה ועוצמה. אבל למה אנחנו, השחקנים, באים למשחק? בהרצאה ננתח את המניעים שמביאים שחקנים למשחק, נראה איך יעדים שונים של השחקנים יכולים להשלים זה את זה או להתנגש סביב השולחן, ונדבר על איך אנחנו השחקנים רואים את עצמנו כשחקנים (מלשון "Actors") של הדמויות שלנו, ככותבי סיפור חייהן וכבמאים של האקשן.

הצד האפל של ההרפתקה

יום ה’, 1 לאוקטובר, 18:00

אנחנו רגילים לחשוב על הדמויות שלנו במשחקי תפקידים כעל גיבורים – אלה שמביסים דרקונים ומצילים את הנסיכות. אבל כשמסתכלים על דמויות D&D בעיניים מודרניות מה שרואים אלה נוודים רצחניים חסרי בית ומצפון ושאר תמהונים. בהרצאה נדבר על המקורות שמהם התגלגלה דמות ההומלס הרצחני הזאת למשחקי המבוכים והדרקונים, מקונאן הברברי ועד ג'ק ואנס, ונראה איפה עומדים משחקי התפקידים בסוגיה הזאת כיום.

מיתוסים ישנים – הרפתקאות חדשות

יום ה’, 1 לאוקטובר, 14:00
אני משתתף בפאנל הזה, בניהולו של אהוד מימון

מיתוסים עוברים מדור לדור, מסופרים מחדש ומעובדים. בפאנל נעקוב אחרי סופרי מדע בדיוני ופנטזיה – ריק ריירדן, רוג'ר זילאזני, דן סימונס ואולי גם אחרים – ששואבים מהמיתוסים הישנים והמוכרים ויוצרים מהם סיפורים חדשים ומרתקים.

* * *

ובנוסף,  יש אירוע נוסף מומלץ – “תוכנית הלילה של אייקון” -  פאנל מומחז לכבוד ההשקה של הספר השני בסדרת "תיקי דרזדן". לא רק שיש שם יצוג הולם למשפחת שחר קשתן, הוא גם צפוי להיות משעשע.


פורסם ב:

by