שירים ומילים: סבב פודקאסט תקופתי

פורסם ב:

קשה לי למצוא פודקאסטים שאני אוהב, כפי שפירטתי לפני כחצי שנה. אני מנסה הרבה פודקאסטים אבל לא נהנה מהם, מהרבה סיבות. בפוסט הקודם היו לי כמה המלצות מובלעות בתוך ניתוח הסיבות, אבל חשבתי שיהיה נחמד לציין כמה פודקאסטים שמצאתי שאני נהנה מהם, גם אם הם לא חפים מבעיות:

Coverville

גיליתי את הפודקאסט הזה רק לאחרונה, אבל מסתבר שהוא רץ כבר שנים, עם מעל אלף תוכניות(!) שמוקדשות לגרסאות כיסוי של שירים, גם ככה אני מאד אוהב. התחלתי מפרק שמוקדש לפרנק בלאק מהפיקסיז (שחגג יום הולדת 50) ולבילי הולידיי (שהייתה חוגגת 100), וכלל כמה קאברים מוצלחים מאד, כמה סתמיים, וכמה מפתיעים. פרק אחר, שמוקדש ללאונרד כהן, הכיל כמה קאברים שהכרתי ואהבתי, כמה מפתיעים (כמו הבן של כהן שר את Take This Waltz בספרדית), והכי חשוב – בלי ג’ף באקלי!

אני לא יכול לערוב שכל פרק יהיה מעניין, ואני מתכנן לדלג על הרבה פרקים שנסובים סביב מוזיקאים שלא מעניינים אותי, אבל בינתיים זה פודקאסט מאד מוצלח.

קישורים: אתר, פרק פיקסיז מוצלח, עמוד ויקיפדיה.

The Allusionist

כחובב שפה, אטימולוגיה ומילים בכלל, אני נהנה מהפודקאסט הזה – גם מהתוכן, גם מהאווירה המאד home made שלו, וגם מהמבטא של המגישה, הלן זלצמן. הוא סובל לעיתים מאיכות סאונד בעייתית, בעיקר בראיונות, ופרק או שניים בלתי מובנים לחלוטין (אפשר לדלג על הראשון בכיף), אבל שווה את המאמץ, אפילו אם רק בשביל פרק 4, על עלייתה של Cunt כמילת הגנאי החריפה ביותר.

כמו כן, יש רק שמונה פרקים בינתיים, והוא מתעדכן פעם בשבועיים. מתאים למי שרוצה לתבל את ההיצע הרגיל שלו, לא למי שרוצה עדכונים יומיים.

קישורים: אתר, פרק מומלץ

All Songs Considered

פודקאסט מבית NPR, מה שמיד מבסס אותו כחלק מהממסד האינטלקטואלי-שמאלני האמריקאי. וכצפוי, הטעם המוזיקלי של המנחים נוטה לכיוון ההיפסטרי-אינדי-מה-זאת-אומרת-לא-שמעת-עליהם-הם-הוציאו-אלבום-בגינאה-המשוונית-בשנה-שעברה. אבל למרות זאת, זה פודקאסט מוזיקלי נחמד למי שרוצה להחשף למוזיקה חדשה, שנודדת מדי פעם לכיווני פופ, מוזיקת עולם או אלקטרוני, אבל לרוב נמצאת עמוק בביצת האינדי-רוק-אלטרנטיבי האמריקאי. לאחרונה הם גם התחילו עם פרקי +1, פרקי בונוס בני 5 דקות סביב נושא ספציפי, וזה נחמד.

למי שמתלהב מפסטיבל SXSW השנתי שבאוסטין, הם תמיד משקיעים בו, גם מפרסמים כל שנה את ה-Austin 100 (רשימת השמעה, לסטרימינג והורדה, של 100 שירים מומלצים מכל הלהקות שמופיעות ב-SXSW), וגם תמיד משדרים בשידור חי מהפסטיבל.

קישורים: אתר, סיכום SXSW 2015.


פורסם ב:

by

Comments

4 תגובות על “שירים ומילים: סבב פודקאסט תקופתי”

  1. תמונת פרופיל של רוגל
    רוגל

    מומלץ לבדוק את שני הפודקסטים של גימלט מדיה : http://gimletmedia.com/

    1. תמונת פרופיל של אבנר שחר קשתן

      תודה על ההמלצה. הם יעמדו בקריטריונים שלי?

  2. תמונת פרופיל של רוגל
    רוגל

    בהחלט.
    היוצרים הם בוגרי NPR, רובם מ -This American Life הנהדרת ( גם היוצרת של סיריאל באה משם). כרגע יש להם שני פודקסטים והם משיקים אחד נוסף בסוף החודש:
    1. סטארט אפ – מספר את סיפורה של חברת סטארפ-אפ – בעונה הראשונה אלכס בלומברג עקב אחרי הצעדים הראשונים של גימלט עצמה, בתיעוד יוצא דופן בכנותו. בעונה הנוכחית הם עוקבים אחרי חברה אחרת.
    2. ריפליי אול – בכל תוכנית הם מספרים סיפור שקשור לאינטרנט, אבל שיש לו השלכות הרבה מעבר לכך.

  3. […] זלצמן, באחד הפודקאסטים החביבים עלי, The Allusionist (עליו כבר כתבתי בעבר), אירחה את היוצרים של פודקאסט אחר (כחלק מיוזמת פרסום […]