אייקון ואני, מהדורת 2014

פורסם ב:

אז הנה הגיע לו הרגע בשנה שבה כל העבודה שאנשים עובדים כבר חודשים על פסטיבל אייקון מגיעה לפני השטח. לפני כמה ימים עלתה התוכניה של הכנס לאוויר, ואתמול בערב נפתחה גם ההרשמה המוקדמת לאירועים, אז מהרו לתפוס את מה שאתם רוצים.

אולי בהמשך אני אפרסם רשימת המלצות או אירועים שאני מתכוון ללכת אליהם, או משהו על אורחי הכבוד מחו”ל, אבל בינתיים אני אצטמצם ואתמקד בשתי הפעילויות שלי בכנס השנה, שאליהן אתם כמובן מוזמנים:

מעבר לסטימפאנק

את מנועי הקיטור ואת הניאו-ויקטוריאניות של הסטימפאנק כבר הכרנו. אבל מה לגבי הקלוקפאנק המתרחש בימי הרנסנס? או הדיזלפאנק המבוסס על טכנולוגיות של תחילת המאה ה-20? מהסטימפאנק התפצלו תתי-ז'אנרים רבים, שכל אחד סב סביב הטכנולוגיה, האווירה והאסתטיקה של תקופה אחרת. בהרצאה נסקור את כל ה"פאנקים" הללו, את מאפייניהם השונים והמשותפים, ונראה מה הם אומרים לנו על מקומה של הטכנולוגיה בחברה.

ההרצאה שלי השנה תנסה לקחת את אחת הנושאים החביבים עלי – מקומה של הטכנולוגיה בחברה והיחסים ההדדיים בין שניהם – ולהסתכל דרך הפריזמה הזו על מלא תתי-ז’אנרים שפורחים (יחסית) בשנים האחרונות, בהן טכנולוגיות תקופתיות שונות – מנועי דיזל של תחילת המאה ה-20, מנגנוני שעון מורכבים או אפילו מרכבות ברזל פרימיטיבות – משמשות כמסמן לסט של ערכים תרבותיים תקופתיים מחד, ומאידך כדרך להזריק לתוך תקופות היסטוריות ערכים תרבותיים מודרנים, אנכרוניסטיים.

ההרצאה תהיה ביום שני, ה-13 לאוקטובר (שהוא גם היום השני של הכנס), ב-18:00, באולם 2 שבאשכול פיס אשר מאחורי הסינמטק.

משחקים מהבוידעם – Castle Falkenstein

לפני כמה חודשים העלתה עדי אלקין תהיה לגבי מלא משחקי תפקידים שהיו פופולריים אי אז, בשנות ה-90 (אם לא קודם לכן), אבל שנעלמו מהנוף. אולי לא יצאו להם מהדורות חדשות, או שהיו להם מכניקות מורכבות מדי שלא התעדכנו, או שסתם הם נשכחו לצד הדרך. רצועת משחקים מהבוידעם באה לתת חשיפה לכמה משחקים נוסטלגיים.

אני עומד להריץ, כחלק מהרצועה, משחק המבוסס על Castle Falkenstein, משחק הרפתקאות סטימפאנקי, המשלב טכנולוגיה וכישוף באירופה אלטרנטיבית של המאה ה-19. בואו. יהיה כיף.

המשחק יתקיים ביום ראשון, ה-12 לאוקטובר, בשעה 18:00, בחדר 1 שבבניין עירוני א’, שממוקם סביב הרחבה המרכזית של הכנס.


פורסם ב:

by

Comments

3 תגובות על “אייקון ואני, מהדורת 2014”

  1. תמונת פרופיל של דורה
    דורה

    ההרצאה נשמעת מצוין! אשתדל להגיע.

  2. תמונת פרופיל של ציפי

    שלום אבנר, נכחתי בהרצאה שלך ונהנתי מאוד. הנה לינק למה שכתבתי על סטימפאנק (אגב יש חפיפה מסוימת בין מה שכתבתי, למרות שבפועל הבאתי די הרבה דוגמאות
    ממה שהגדרת דאנג'נפאנק) http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=775398&blogcode=13677710
    גם הבאתי המלצות בבלוג שלי לוובקומיקס Widdershins http://www.widdershinscomic.com/wdshn/sleight-of-hand-cover/
    לסדרת Budayeen שהיא סדרה סייברפאנקית שמשלבת וויב מוסלמי עם ניו אורלינס
    http://www.irosf.com/q/zine/article/10358
    ולסדרת Ketty Jay של Chris Wooding שזה סוג של פיירפליי בעטיפה דאנג'נפאנקית אם מאל היה הקפטן של ספינת אוויר והיה עוד יותר תחמן, חסר מוסריות ושובניסט
    https://www.goodreads.com/series/49415-tales-of-the-ketty-jay

    1. תמונת פרופיל של אבנר שחר קשתן

      ציפי, תודה על הלינקים!
      אני אעלה בהמשך היום את רשימת הקישורים של ההרצאה, ואני אשמח לשלב גם את ההצעות שלך שם.