הגילדה

פורסם ב:

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן ממתגת את עצמה השנה – IMAG0145ואולי גם קודם – בתור “הגילדה”. מה זה אומר לנו, הבחירה הזו בשם?

“גילדה” היא אגודה של בעלי מקצוע שמטרתה להגן על האינטרסים המשותפים של החברים בה. מהבחינה הזו, השם הוא בחירה טובה. זה בדיוק תפקידה של אגודת הסטודנטים, גם אם יש כאלה שקצת מפספסים את הנקודה. אבל למילה גילדה יש קונוטציות נוספות: של סגירות, אקסקלוסיביות, העברת סודות מדור לדור. האקדמיה המודרנית מתיימרת להיות שוויונית יחסית, גם אם בפועל זה רחוק מלהיות המציאות. היא מתיימרת לספק קריטריונים פתוחים ואובייקטיבים לקבלה, ורואה כערך את פרסום המחקרים ותוצאותיהם, ולא את הסתרתם. אז מה אפשר להסיק מבחירת השם הזו? שיש כאן תנועה של חזרה לאקדמיה האזוטרית? שהאליטיזם המובנה בקבלה לאוניברסיטאות מפסיק להיות משהו להצניע, אלא משהו להתגאות בו?

או, מה שיותר סביר, שאיזה קופירייטר באגודה שיחק D&D בצעירותו, וחשב שזה שם מגניב.

* * *

תמונת בונוס ממרחבי בר-אילן, מדגימה את החשיבות שבניקוד, או לפחות גרסא אנגלית, כדי לקרוא שמות. איזידור פאלק אינו הולנדי.

 IMAG0146


פורסם ב:

by

Comments

6 תגובות על “הגילדה”

  1. תמונת פרופיל של דובי

    "חזרה לאקדמית איזוטרית"? מתי הייתה אקדמיה כזו? האקדמיה הייתה מאז ומתמיד בנויה על פרסום (אם כי פעם היה מדובר במערכת הרבה פחות פורמלית, יותר דומה לחליפת מכתבים מאשר לפרסום בכתב עת כיום). לא שזה משנה – אגודת הסטודנטים היא אגודת סטודנטים, לא האקדמיה.
    (אגב, גודל הגופן בקופסת התגובה שלך הוא זעיר במידה מטרידה. כולנו מזדקנים, אחרי הכל, אבל לא צריך תזכורת כה בוטה לכך!)

  2. תמונת פרופיל של שחר

    אף אחד לא אמר להם שהנימוס מחייב לנקוב בשם האישה קודם, ובכך לחסוך גם את פוטנציאל האי-הבנה הזה?
    ואגב, כדאי לזכור שבמבוכים ודרקונים (לפחות במהדורות המוקדמות) גילדה היתה רק אחת, והיא היתה של גנבים.

  3. תמונת פרופיל של אבנר קשתן

    מכיוון שתורמים נוטים להיות סדרתיים, חיפשתי את הזוג פאלק באינטרנט. ואכן, הם תרמו לעוד אי-אילו ארגונים. ובארה"ב, באופן עקבי, הגברת פאלק מוזכרת ראשונה.

  4. תמונת פרופיל של יפתח

    אני חושב שהשם "הגילדה" הוא מצויין בהתחשב בהיותן של אגודות הסטודנטים בארץ ארגונים שאכן רואים לנגד עיניהם אך ורק את טובת עצמם, תוך אימוץ הפוזה של "אנחנו מסכנים ומגיע לנו" ותוך עיוורון מוחלט לאינטרסים חברתיים אחרים או רחבים יותר.

  5. תמונת פרופיל של Meme

    שחר, מה זה הקונספט הזר והגלותי הזה שאתה מדבר עליו, נימוס? זה נשמע לי מאוד פוסט-ציוני הדבר הזה. במדינה יהודית ודמוקרטית אין צורך בנימוס.

  6. תמונת פרופיל של יובל

    מצחיק: לפני שבועיים ראינו מקרה שלטים מוזר בבר אילן, צילמנו וחקרנו, והפוסט (בדגש קל) מתוכנן לעלות בעוד כשבוע.
    יש למה לחכות :)