There’s No App For That

פורסם ב:

עם כל ההייפ – שלא לומר ההיסטריה – סביב האייפון, זה מעניין לראות נתונים אמיתיים ולהבין איפה הוא בעצם עומד בשוק.

הכותרות היום סערו סביב נתון דרמטי – האייפון הוא הטלפון הכי פופולרי בארה”ב! כ-4% מהטלפונים הפעילים הם אייפונים, כשבמקום השני, עם 3.7%, עומדים מכשירי ה-Curve של בלקברי. על פניו, זה נראה שהאייפון כובש כל חלקה טובה, ושאפל הראו לכולם איך עושים טלפון. אבל ההשוואה כאן מוטעית.

ה-Curve אולי מחזיק ב-3.7% מהשוק, אבל לבלקברי יש עוד שתי סדרות בעשיריה הפותחת, שאיתן נתח השוק כבר מגיע ל-6.3% – פי אחד וחצי מהאייפון. הטלפון הראשון של LG מופיע רק במקום הרביעי, אבל ארבעת הדגמים הפופולריים שלה עוקפים גם את הבלקברי, ביחד. ועוד לא ספרנו כאן את הזנב הארוך: עוד עשרות דגמים שוליים יותר, אבל שבמצטבר מספקים ליצרניות הגדולות – LG, סמסונג ואחרות – נתח שוק שגדול מזה של אפל באופן משמעותי. נוקיה נעדרת מהרשימה כאן פשוט בגלל הנוכחות הזניחה שלה בארה”ב, אבל טבלה דומה באירופה היתה מראה עשרות דגמים שונים של נוקיה שביחד נותנים לה כמעט 50% מהשוק.

אז נכון, האייפון הוא הדגם הכי פופולרי מכל הטלפונים כשמשווים אותם דגם-לדגם. ובקרב הסמאראפונים הוא אפילו יותר מרשים, עם כ-17% מהשוק האמריקאי. אבל ל-LG לא איכפת אם האייפון יותר פופולרי מכל אחד ואחד מהטלפונים שלה. איכפת לה מהשורה התחתונה, שהיא מוכרת פי אחד וחצי מאפל.

וכאן נכנס העניין שהעסיק אותי שלשום. על זה שלאפל יש את ה-One True Design, שאפל יודעית איך טלפונים אמורים להיות, ואתה תעבוד בדרך של אפל, או בכלל לא. ואין ספק שהדרך שלהם טובה. זו הסיבה שיש להם את הטלפון הכי פופולרי בארה”ב, ו-17% משוק הסמארטפונים, ושהם עשו מהפכה בשוק. אבל הדרך שלהם לא טובה לכולם. ונוקיה, ו-LG, וסמסונג מודעות לכך, ומשווקות עשרות מכשירים לאנשים שונים עם צרכים שונים. כמו שאמר מיק, נוקיה נוקטת בגישה שצריך להתאים את המוצר לצרכן, בעוד אפל מתאימה את הצרכן למוצר, ובהצלחה יחסית. אבל כל עוד האייפון יהיה רק דגם בודד שעושה דברים בדרך אחת ספציפית, הוא יפנה רק לאותו חתך של האוכלוסיה שהדרך הזו מתאימה לו. החתך לא קטן, כפי שאפשר לראות מהטלפונים החדשים שבאים להתחרות באייפון על הזירה שלו. אבל כל עוד האייפון פונה רק לאותו שוק, הוא לא ייצא מהנישה שלו. בסופו של דבר אין אף אפליקציה שתהפוך אותו לנוקיה, ולכן משתמשי נוקיה המרוצים ימשיכו להיות מרוצים עם הנוקיה.


פורסם ב:

by

Comments

2 תגובות על “There’s No App For That”

  1. […] היתה אמורה להיות תגובה לפוסט הזה של אבנר קשתן… אבל זה נהייה ארוך מידי. אז זה יהיה פוסט פה. ספויילר: […]

  2. תמונת פרופיל של הירנוט
    הירנוט

    גרמת לי לחשוב, אז כתבתי משהו.
    זה היה קצת ארוך בשביל תיגבוב, אז פירסמתי את התגובה אצלי בבלוג.
    http://zoreria.blogli.co.il/archives/71
    ספויילר: אני לא מסכים.
    אזהרה: אני מאוד לא מסכים.