בראשית היה ה-Hashtag

פורסם ב:

טוויטר, כאמור, מאפשר לי לתייג את המסרים שלי בתגיות (#hashtags) כדי לקבץ אותם לנושאים. חלקם כלליים (#etymology, למשל) וחלקם ספציפיים לקבוצה מסוימת או לאירוע מסוים. ככה אפשר למצוא הודעות של אנשים זרים בנושאים מעניינים, או לסנן את זרם ההודעות הנכנס.

הבעיה עם חלק מהתגיות הללו היא שהן לא תמיד ברורות. אם נתקלתי בהודעה מסומנת ב-#trivia, לא קשה להבין מה הכוונה. אבל אם ראיתי מישהו מסמן הודעה ב-#fiddme, או ב-#microsofts3, לא תמיד ברור מה הכוונה. הדרך הכי טובה להבין את משמעות התגית היא למצוא מי השתמש בו לראשונה – שם לרוב יהיה הסבר לשימוש, או לפחות קישור.

אז אפשר להשתמש בשירות החיפוש של טוויטר וללכת עד הסוף, אבל החלטתי שזה זמן טוב להתאמן קצת ב-PHP ולהכיר את ה-API של טוויטר, ולכן כתבתי את שירות Hashtag Origins, שהוא עמוד פשוט שמזינים לו תגית טוויטר, והוא מחזיר את חמשת הציוצים הראשונים שמכילים את התגית הזה. את #fiddme זה לא ממש ביאר לי (אם כי בסוף הצלחתי להבין), אבל ככה הבנתי ש-#microsofts3 מתייחס לכנס Microsoft Software Strategy Summit.

אז למי שרוצה לבדוק, להסתכל, לשחק, להציע שיפורים או רעיונות, או אפילו לכתוב לי CSS לעיצוב של זה (!), הכתובת היא http://www.strawjackal.org/hashtag_origins.

אזהרה: שירות החיפוש של טוויטר עדיין די מוגבל, כך שתגיות פופולריות (כמו #amazonfail) יקחו המון זמן לעיבוד.


פורסם ב:

by