חיקויים וטיפוגרפיה

פורסם ב:

בשנים האחרונות, כפי שציינתי בעבר, אני מתרשם משלטי החוצות של דפי זהב ומשחקי הטיפוגרפיה שלהם. מסתבר שאני לא היחיד שהתרשם, עד כדי כך שבזק החליטו לצאת בקמפיין פרסומי לשירות 144 באינטרנט עם סדרת שלטים שדומים בצורה מחשידה לפרסומות של דפי זהב. לא הצלחתי לצלם תמונות ממש טובות שלהם, ובאתר עצמו הם לא מתגאים בקמפיין כמו שבדפי זהב מתגאים בו, אבל הנה כמה דוגמאות:

Japanese Restaurant 144Billboard 002

אפשר לראות את חוסר ההשקעה היחסי כאן. כן, הפונט במרכז השלט קשור לתוכן, והרקע גם: פרחים או מחצלת-סושי. אבל בעוד בדפי זהב ניסו לשחק עם מגבלות הקונצפט והמדיום, כאן הדגש הוא על הלוגו של השירות בצורה שמקשה על ההבנה. לוקח זמן להבין מה בכלל הרקע אמור להיות. במקרה אחר זה אפילו יותר בולט:

Door

רמזור נכנס לי באמצע התמונה, ולקח לי הרבה זמן להבין מה בכלל אמור להיות הקונצפט כאן. אני מניח שהכוונה היא שאפשר לחפש גם אנשים ולא רק בתי עסק, אבל זה הולך לאיבוד במטאפורה המטושטשת שלהם. ההעתקה של הרעיון מדפי זהב הופכת להיות לרועץ ברגע שהם לא באמת משתמשים במשחקים הטיפוגרפיים האלה כדי ליצור דיאלוג בין התוכן לבין הצורה.

בקיצור, אני מושך כתפי באכזבה ומחכה לגל הבא של שלטי דפי זהב שישטוף את עירנו ויהפכו את הפירסום הציבורי לתחום קצת פחות נתעב ומיותר.


פורסם ב:

by

Comments

2 תגובות על “חיקויים וטיפוגרפיה”

  1. תמונת פרופיל של אלי ארדיטי
    אלי ארדיטי

    השאלה היא מה יותר חשוב: "לשחק עם מגבלות הקונצפט והמדיום" או "להדגיש את הלוגו". או במילים בוטות יותר: לעשות פרסומות שיגניבו את החברים שלך בברנז'ה ויגרמו לך לזכות בפרסים, או לעשות פרסומות שימכרו יותר טוב את המוצר שהלקוח שלך שילם לך לפרסם. 

  2. תמונת פרופיל של אבנר קשתן

    די קשה, נראה לי, לכמת הצלחה של קמפיין פרסומי שכזה. אפשר למצוא קורלציה עם כמות הכניסות לאתר, אבל קשה לדעת איזה אלמנט בשלטים הוא זה שהיה מוצלח. 

    אני לא מהברנז'ה, ובכל זאת הקמפיין של דפי זהב מאד מצא חן בעיני, והכניס את המותג שלהם אלי לראש. גם הבחירה שלהם בדומיין, d.co.il, מפנה הרבה מקום ויזואלי לשאר האלמנטים.
    אולי באמת זה כי אני הייתי מאד מכוון-עיצוב כשהסתכלתי על השלטים, אבל ה-payload של הפרסומות, הכתובת עצמה של האתר של 144, לא ממש נכנסה לי טוב בראש. אני לא יכול להגיד לך אם זה בגלל שהדומיין עצמו פחות קליט (גם אות, גם ספרות? איכסה!) או בגלל שהעיצוב הגראפי לא הוביל אותי אליו.